20 Aralık 2008 Cumartesi

EBRU DEDİĞİN


İYİ SABAHLARRRRRRRRRR!
Bugün size bana göre sanatların en güzeli olan ebru sanatından bahsetmek istiyorum.
Merak etmeyin ebrunun nasıl yapıldığını anlatmayacağım.Çünkü bunu anlatan ve öğreten bir sürü site,kitap ve kurs var.Ben ebru yapmanın insana nasıl bir his verdiğini anlatmaya çalışacağım.Bu blogu açana kadar yazmakla ilgili hiç bir deneyimim olmadı.Yani sizi uyarmak zorundayım bu benim ikinci yazı deneyimim.Bu sebeple yapabileceğim anlatım ve imla hatalarından dolayı sizlerden şimdiden özür diliyorum.
Ebru İran da Abru ya da Ebri olarak kullanılmış.Abru su yüzü anlamına geliyor. Ebri ise bulutumsu,bulut gibi demek.Biz Ebru diyoruz.Ebr bulut,Ru da yüz anlamındadır.Yani Bulut Yüzü...Aslında biraz karışık gibi gelsede,işin içine girdiğinizde bu üç isminde doğru olduğunu görüyorsunuz.Eğer her şeyi,bir çok kursta olduğu gibi önünüze hazırlayıp koyuyorlarsa ebru yapmak çok zevkli ve kolay.Ama benim gibi her aşamasını kendiniz yapmaya kalkarsanız kontrolü ele geçirene kadar gerçekten çok zor bir sanat.İşin mutfağını öğrenmek istiyorsanız sistemli ve çok çalışmanız gerekiyor.Tekneye konulan sıvıyı yani kitreyi tutturabilmek zaten başlı başına bir olay.Klasik kitreyi tabii...Günümüzde 2 saat içinde hazırlanabilen bir sürü kitre var.Benim bahsettiğim bu tip hobi malzemeleri değil.Kitre ayarları,boya ayarları,boya ezmek,bu malzemelerin sıcaklıkları...hepsi birer çalışma konusu. Çalışırken bazen kendimi kimya laboratuvarında gibi hissediyorum.2 damla öd koy,yok olmadı,4 damla su koy,ayyyyy fazla oldu,boya çatladı,boya açılmadı,kitre koyu,kitre sulu,boyalar çok açılıyor,sıcak,soğuk vs.vs.....Şimdi ben bunları yazınca bir çok kişinin "aman tanrım ne kadar zormuş" dediğini duyar gibiyim.Korkmayın hepsi zamanla hallediliyor.Tamamen konuya ayırdığınız vakit ve buna bağlı olarak kazandığınız deneyimle ilgili.Deneyim arttıkça kontrol de artıyor tabiki.Çok çalışma ve devamlı çalışma isteyen bir sanat dalı.Aslında her iş böyle değilmidir.
Gelelim işn zevkli yanına....Ama biraz mola vermem gerekiyor.ARKASI YARIN....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Esra, canimin ici, hos geldin, cok guzel olmus.
Bilirim, zoru seversin, kimbilir neler yazarsin sen, neler!...
Cekinme devam et.
MP
www.bahcevan.com

Not:
Ismim adsiz gozukuyor, belkide blogger hesabim var ama ben bilemiyorum, genelde pek yorum yazmam ama seni gorunce dayanamadim.