14 Şubat 2009 Cumartesi

SEVGİLİ OLMAK


14 Şubat sevgililer günü...hem de cumartesi yani bugün...dışarda kıyamet kopacak. Herkes koşuşturacak hediye almak için,sanki bir emirmiş gibi...Oysa ki sevgililer günü ne kadar da hoş,yumuşacık,sevgi dolu,yavaş ve keyifli geçirilesi bir gün...Adı gibi romantizmle dolu olması gereken bir gün.Aynı resimde ki güvercinleri hatırlatır bana...Bir dokunuş,bir bakış,bir gülümseyiş,bir öpücük ya da bir şiir yeter bu güzel günü yaşayıp,anılarımıza dahil etmeye.Önemli olan da anılarımızda ki yeridir.Bu yüzden fazla bir şey yazmak istemiyorum kendimden,ama HALİL CİBRAN'dan bir şiir bu gün için bence muhteşem bir kutlama olacaktır...SEVGİLİLER GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN...

YAĞMURUN ŞARKISI

Gümüş ipliklerim ben,
Tanrılar bıraktı beni yükseklerden
Ve doğa vadilerini süslemeye aldı.

Değerli incilerim ben,
Astarte'nin tacından dökülen
Ve sabahın kızı,beni kırlarını bezemeye çaldı.

Ben ağlarım ve tepeler gülümser,
Ben alçaltırım ve yükseltir çiçekler.

Bulut ve kır,iki aşıktır
Ve haberciyim ben,birinden ötekine;
Birinin susuzluğunu gideririm öbürünün bereketiyle
Ve hastalığını iyileştiririm.

Gök gürlemesinin sesi ve şimşeğin kılıçları
Müjdeler gelişimi,
Yolculuğumun bittiğini gökkuşağı ilan eder.
Böyledir dünyevi hayat da,
Öfkenin ayaklarıyla gelir,
Ölümün huzurlu eliyle gider.

Gölün kalbinden yükselirim
Ve havanın kanatlarında süzülürüm
Taze bir bahçe bulmak için.
Orada dökülürüm
Ve dudaklarından öperim çiçeklerin,
Dalları kucaklarım.
Sessizlikte nazik parmaklarımla
Hafifçe vururum pencere camlarına:
Hisseden ruhların bildiği bir şarkı olur bu ses.

Toprağın ısısıyla oluşurum
Ve katili olurum onun
Böyledir kadın da erkeketen aldığı güçle,hükmeder ona.

Okyanus'un hıçkırığıyım ben
Ve cennetin gözyaşı,
Ve kırların gülümseyişiyim.

Aşk da böyledir
Duyguların okyanusundan bir hıçkırık;
Düşüncelerin cennetinden bir damla yaş;
Bir gülümseyiş,Ruh'un kırlarından.

HALİL CİBRAN

1 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel olmuş.
şifa