12 Şubat 2009 Perşembe

YEMEK TARİFLERİ


Yemek yapmayı sevip sevmediğime henüz karar verebilmiş değilim.Ama yemek kitaplarını çok sevdiğimi biliyorum.Özellikle de çok değişik ve klasik yemek tariflerinin olmadığı kitapları...Zaten yemek yaparken de hep gözüm değişik ve zor tarifleri arar.Murat'ın kulakları çınlasın...Murat bahcevan.com un yazarı ve benim üniversiteden sınıf arkadaşımdır.O zamandan beri benim herşeyin zorunu tespit edip uygulamaya çalışmamla kafa yapar,buldun mu yine en zorunu diye...eh tabiki yemek konusunda da aynı sistem geçerli.Evet bayılıyorum büyük ahçıların yaptığı detaylı tariflere...Tabii bayılmak ayrı başarmak ayrı ama işin komik yanı klasik babaannem,annem usulü tariflerden çok daha başarılıyım.Çünkü bu tip tarifleri bir proje olarak gördüğümü farkettim.Bu yüzden de çok daha fazla dikkat ediyor ve emek harcıyorum konuya.Özellikle de bu son senelerin rağbet gören süslü püslü üstünde yok yok olan pastalarını yapmak çok hoşuma gidiyor.Şimdi diyeceksiniz ki bu yemek aşkı da nerden çıktı.Benim internette açılış sayfam cafe fernando ve tam da bana göre bir sayfa.Hem tarifler çok hoş ve ilginç,hem de sayfa cıvıl cıvıl ve fotoğraflar süper...Şimdi,takip edenler bilir yemekosfer adlı bir tarif arama motoru oluşturdu cenk bey...bence muhteşem bir fikir,hizmet,kolaylık ve de tabiki emek...ben de bloguma eklemeyi planladığım için böyle bir grizgah yaptım arkadaşlar.Yani aklı fikri ebrularında ve desenlerinde olan ben,yemek tarifleri ve ahçılık dersleri verip bu işte ustalık mertebesinde olan insanların karşısında haddimi aşmayı düşünmüyorum, korkmayın...Amacım sadece sizlere ve kendime hizmet.Daha önceki yazımda da belirttiğim gibi bilgisayarım tamir olup geldiğinde sanat yazılarıma geri döneceğim. Aslında havadan sudan günlük olaylardan bahsetmek de hoşuma gitmedi değil...Bu arada sayfamda gördüğünüz mimoza ağacım havalar bu sene çok iyi gittiği için kasım sonunda açmaya başladı ve artık çiçekleri bitiyor.Normalde bu ay açmaya başlardı.Havalardan dolayı bitkilerin de tersi döndü.Komşumun bahçesinde ki japon ayvası da yılbaşından iki gün sonra açmaya başladı ve şimdi pespembe...bir iki gün içinde resmini çekip buraya koymayı düşünüyorum.Bu bloğa bakan herkes mutlu olsun diye,çünkü insanı çok mutlu eden bir görüntüsü var.Umarım hoşunuza gitmiştir bu yazım...görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: